Jak na jarní očistu organismu?

16.04.2018

Jaro je už konečně tady a léto se blíží! A jako každý rok nám přesně v tuhle dobu začínají vadit povánoční kila, povolené svaly a tělo volá po celkové očistě. S přicházejícím jarem se navíc dostavuje únava a deprese. Pomoct vám může jediné - dostat tělo do rovnováhy. Zkuste proto náš JARNÍ DETOX ORGANISMU! Po něm bude vaše tělo v rovnováze a co víc - dokáže vás omladit o několik let.


Bod 1: Jezte kvalitní potraviny bohaté na výživné látky

Naše rada zní: projezte se ke zdraví - optimální strava při detoxikaci je založena na odlehčeném jídle, které minimálně zatěžuje trávicí systém. Už naši předkové na jaře odlehčovali svůj jídelníček na zhruba 40 dní! Ve vašem jídelníčku by se navíc měly objevovat potraviny, které pomáhají vylučovat odpadní látky. Celkově by jídlo mělo obsahovat dostatek mikrovýživy.

Jezte tedy pravidelně, zdravě a dostatečně. Zařazujte ovoce a zeleninu, luštěniny (čočka, fazole, cizrna, hrách), sojové výrobky (tempeh, miso), žitné a ovesné obiloviny, semínka a za studena lisované oleje (lněný, konopný, makový). Omezte sladkosti, sůl, živočišné tuky, bílou mouku, uzeniny a polotovary, zcela vylučte smažená jídla. Jezte pomalu a jezte v sedě.

Lidé s cukrovkou a kolísavým krevním tlakem by se měli obrátit specializovaného poradce ve výživě.

Bod 2: Detoxikujte se zevnitř

Na svou pokožku používáte speciální krémy a olejíčky. Proč takovou péči nedopřejete tělu i zevnitř? Pijte dostatečně, pravidelně a především mezi jídly. V nejlepším případě se vyhněte kávě a alkoholu, vše má svůj čas.

Ze zkušeností lze doporučit pitnou kůru Aloe Vera gelu, který umí tělo vyčistit, zdetoxikovat a namodulovat imunitu. Málo kdo ví, že čistý gel vede k interzivní enzymoterapii a působí tak blahodárně na lidský organizmus. Pro zajištění těchto účinků vybírejte pouze vysoce bioaktivní produkty, které neobsahují benzoan sodný a hlavně nejsou tepelně upravované.

Bod 3: Pohyb je nutnost

Pohyb k jarní očistě organizmu rozhodně patří. Při výběru optimální pohybové aktivity myslete na to, že z hlediska přínosu jsou důležité ty, které podporují aerobní kapacitu: rychlá chůze, plavání, cyklistika, jízda na rotopedu, rychlé plavání či kruhový tréning. Zkuste ranní běh nebo místo výtahu do patra choďte po schodech. Nejdůležitějším kritériem přiměřenosti pohybu je vaše tepová frekvence. Ta by měla dosahovat 70-80% maximální srdeční frekvence, kterou si vypočtete pomocí vzorce SFmax = 220 - věk. Měření provádějte pohmatem pulsu na zápěstí nebo krční tepně.

Bod 4: Podpořte rovnováhu ve střevě

Do jídelníčku zařaďte potraviny bohaté na vlákninu - doporučená denní dávka je 25 - 30 gramů, což je množství, které odpovídá denní dávce 200 g ovoce plus 400 g zeleniny. Také přidejte kyselé zelí, kefír a kvalitní probiotika. Ta poznáte tak, že musí obsahovat do nejvíce bakteriálních kmenů (ne 1-3) a musí být enterosolventní, tzn. projdou žaludkem a rozpustí se až ve střevě.

Bod 5: Nezapomínejte odpočívat

Mimo pravidelnou a pestrou stravu, dostatek pohybu a dodržování pitného režimu, je zapotřebí nezapomínat na odpočinek. Odpočinek je pro organizmus nedílnou součástí, které je zapotřebí věnovat pozornost. Ten je pro organizmus jeho nedílnou součástí, které je zapotřebí věnovat pozornost. Nechte vaše tělo denně odpočinout, zregenerovat a načerpat síly do nového dne!

A čemu věříte vy ? Nebo si myslíte, že žádnou jarní očistu organizmu nepotřebujete?

Potřebujete s jarní očistou poradit? Kontaktujte systém certifikovaného pradenství MUDr. Otto Horáka prostřednitvím kontaktního formuláře či prostřednictvím www.systemprozdravi.cz