Jak na jarní únavu se Systémem pro zdraví

28.04.2017

I když zima o sobě ještě občas dává vědět, teploty se pohybují nad bodem mrazu. Je tady jaro. A s příchodem jarních měsíců se velmi často cítíme bez energie. Jarní únava, stejně jako podzimní únava, souvisí s biorytmy, které nás ovlivňují. Může to být proto, že máme za sebou zimu s nedostatkem slunečního světla nebo organizmus může být unaven po nedoléčené nemoci. Svou roli může hrát i menší podíl čerstvého ovoce a zeleniny v jídelníčku. 

Jaké kroky udělat a cítit se lépe? 

1. Pročistěte svůj organizmus

Začněte s detoxikací vašeho těla a zaměřte se i na pitný režim. Základem je dostatečný přísun tekutin (2-3 litry denně) a čistá neperlivá voda. Vhodné jsou pročisťující čaje a čerstvé zeleninové či ovocné šťávy. Zde jsou vyjmenovány pročišťující byliny, čaje a šťávy: kopřivový čaj - zelený čaj - šťávy z mladého ječmene - brusinková šťávy - ostropestřec mariánský - gel z aloe vera.

Zelený čaj obsahuje mnoho antioxidantů, podporuje trávení a snižuje chuť na sladké.

Ostropestřec je výbornou bylinou na naše játra, která fungují jako detoxikační centrum těla.

Aloe vera posiluje imunitu, otevírá kapiláry, čistí a detoxikuje. Obsahuje unikátní poměr vitamínů, minerálů, enzymů a dalších látek. 

2. Upravte jídelníček a přidejte enzymy, vitamíny a minerály

Nutričně podvyživené tělo může vysílat signály v podobě únavy. Nejvíce enzymů a vitamínů najdete v čerstvém ovoci a zelenině, které by měly na vašem jídelníčku převažovat. Pokud si potrpíte na maso, tak nejlépe maso bílé, nejvhodnější jsou ryby. Také je důležité, abyste neoslabovali náš organizmus zlozvyky, jako je kouření a konzumace alkoholu. Jezte více zeleniny a saláty. Zařaďte kysané zelí, které tělo pročistí a obsahuje důležitý vitamin C.

3. Hýbejte se

Zdravý pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá v jakémkoliv ročním období. Pomáhá pročistit hlavu, povzbudí krevní oběh a následně tělo zbaví nejenom škodlivin, ale i stresu. Na jaře by se aktivita vašeho těla měla zvýšit. Chůze v přírodě, nordic walking a správné dýchání vám pomohou s očistou těla i s jarní únavou.

4. Načerpejte slunce

Jarní únava může být důsledek několikaměsíčního nedostatku slunečního svitu a tedy nižší tvorby vitaminu D s následným oslabením imunity. Sluneční paprsky přispívají k tvorbě vitaminu D, proto pobývejte venku co nejvíce. K načerpání sluneční energie přispěje třeba i víkend na horách.

5. Spěte zdravě

Sedm hodin kvalitního spánku bez rušivých elementů by vám mělo zajistit kvalitní regeneraci mezi pracovními dny. Naučte se proto zabrzdit, o víkendech skutečně odpočívejte a spěte tolik, kolik potřebujete.

6. Relaxujte a vyhněte se stresu

Udělejte si čas sami na sebe. K tomu, abyste měli zdravé tělo, musí být zdravá i vaše mysl. Dostatek odpočinku, aktivního i pasivního, dostatek kvalitního spánku, pohyb v přírodě - to všechno je dobré při řešení jarní únavy. Odbourat stres můžete i pravidelným cvičením doma.

7. Podpořte cirkulaci lymfy a krve

Díky pohybové aktivitě, úpravě stravy, detoxikaci a odkyselení můžete docílit zlepšení cirkulace lymfy a krve, což má blahodárné účinky. Ty je možné ještě více podpořit enzymy, které jsou obsažené v přírodním gelu Aloe Vera. 

Jak je z článku patrno, možností a metod, jak předejít jarní únavě, je celá řada. A jen na vás, co si vyberete. Úspěšnou cestu vám poradí certifikovaní poradci metody Systém pro zdraví podle MUDr. Horáka. Dozvíte se od nich, jaké kroky udělat konkrétně u vás. Mějte i na paměti, že pokud vaše únava přetrvává déle jak 6 týdnů, navštivte současně i vašeho ošetřujícího lékaře k vyloučení chudokrevnosti či jiného onemocnění.

Osobní zkušenost lékaře:

"Sám jsem v minulosti vyzkoušel postupně vše co zde zmiňuji. To, co v současné době povařuji za nejefektivnější, je postup, který synergicky spojuje vše zmíněné - s úpravou střevního mikrobiomu, s detoxikací, s odkyselením, s mikrovýživou. Výsledky jsou úžasné."

Na osobní zkušenost těch, kteří metodu Systém pro zdraví již používají a jak se cítí, se podívejte na odkazech:

https://www.facebook.com/SystemProZdravi

https://www.doktorhorakblog.cz